Jag vill skriva en bok

Min stora, stora dröm här i livet är att skriva en bok.
Själv läser jag det mesta jag kommer över och ett par månader under varje år slukar jag bok efter bok och kan knappt tänka på något annat.
Pennan och pappret finns alltid nära till hans och ideérna sprudlar, men när man själv är sin hårdaste kritiker är det svårt att bli nöjd.
Allt som oftast lägger jag ner mina projekt och återgår till min otroligt trista vardagslunk. Förstår ibland inte att jag finner mig i att inte göra det jag brinner för och satsa.
Tyvärr är det alltför bekvämt att fortsätta som vanligt.

Eftersom jag inte har någon utbildning för bokskriveri, eller ens gått en kurs, ser jag att motståndet kommer bli tufft. Jag vill inte misslyckas.

Men som jag hört och klychigt nog stämmer det förmodligen; man måste våga ta risker i livet, annars kommer man aldrig dit man vill,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0