Ringsignaler

Idag har nästan alla mobiltelefoner idag och jag själv är beroende av min.
Í de allra flesta fall tycker jag att det är en fantastiskt uppfinning, men det finns en sak som kan gå mig på nerverna och det är alla dessa ringsignaler.
Själv brukar jag oftast ha på ljudlös med vibration, eller något lägre volym med ett låt intro. Det tycker jag är helt okej.
Det är självklart okej att ha roliga läten, eller citat, eller vad som hellst egentligen.
Men, jag tycker inte att det är särskillt härligt när man sitter på ett mysigt café och det börjar dåna i någon persons mobil som om det vore ett disco och hela bordet klämmer i och sjunger och lyssnar klart på låten. Inte heller att någon börjar vråla helt okontrollerat som ringsignal, tok-högt!
Kanske är jag en tråkig tant och det kanske är gnälligt, men jag tycker inte att det är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0